Home » blogs » Boost je online verkoop met behulp van Channable

Niet alleen intern volgen wij verschillende trainingen. Afgelopen week zijn wij op bezoek geweest bij Channable in Utrecht. Een datafeed management tool met vele mogelijkheden!

Online zichtbaarheid vergroten?

Waarschijnlijk ben je bekend met de shopping-advertenties in Google wanneer je naar een bepaald product zoekt. Of met de gesponsorde advertenties op Marktplaats die verschijnen tussen de reguliere advertenties. Voor veel ondernemers blijft het echter een uitdaging om de online zichtbaarheid van hun assortiment te vergroten.

Alle producten in een webshop zijn voorzien van informatie, zoals een titel, beschrijving en een uniek id. Eventueel een maat of kleur. De catalogus van je producten kan je webbouwer aanleveren in een datafeed. Deze datafeed is in bijna alle gevallen onzuiver, omdat essentiële informatie niet volledig of helemaal niet is ingevuld. De kans is daarnaast groot dat de platformen waar je op wilt adverteren verschillende eisen stellen aan je datafeed. De datafeed moet dus worden aangepast. Maar hoe zorg je voor een correcte datafeed?

Van datafeed naar producten verkopen

Om te kunnen adverteren op verschillende vergelijkingssites, marktplaatsen en affiliate platformen komt een datafeed management tool als Channable van pas. Met Channable ben je in staat om je ‘ruwe’ datafeed aan te vullen, te optimaliseren en producten te customizen door zogenaamde regels toe te voegen. Als regel kan bijvoorbeeld worden ingesteld dat producten met een marge van meer dan 20% een label krijgen. Er kan dan voor producten met dit label meer zichtbaarheid worden gecreëerd. Zo zorg je ervoor dat de productdata voldoet aan de eisen van de desbetreffende platformen.

Maar er is meer!

Sinds kort is het met Channable ook mogelijk om tekstadvertenties dynamisch te maken. Verkoop je zonnebrillen en wil je alleen adverteren wanneer het warmer is dan 20 graden? Bied je koopwoningen aan en wil je het aantal beschikbare woningen niet steeds handmatig aanpassen in je advertenties? Of wil je de prijs van de producten in advertenties in verschillende valuta weergeven, maar je geen zorgen maken over de wisselkoersen? Ook dan biedt Channable de uitkomst. Door het instellen van dynamische regels kun je er voor zorgen dat advertenties altijd precies tonen wat jij wilt.

Nieuwsgierig of wij met Channable wat voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op.